maandag 19 april 2010

Gevonden KUS13(Zwolle ..... d'r 'ol ie van! )



Datum 19-4-2010 Tijd 18,35 Log #659

Nadat ik Kladdegat naar de sport had gebracht eventjes tijd om deze cache te doen. Vorige week had ik al het plan om deze te doen samen met de Hofvlietbrug, maar het is er toen niet van gekomen. Nu de Hofvlietbrug (de cache) er niet meer is, vanavond alleen even een KUS(je).

Ook dit plekje in Zwolle roept bij mij herinneringen op, zoals zo vele plekjes.

Het zal 1973 of 1974 zijn geweest. Ik beunde in de weekenden en vakanties bij een jachthaven in Wageningen. Nu was daar iemand die pas zijn zeilboot had verkocht en een mooi motorjacht had gekocht. Er was echter één probleem, van varen met een motorjacht had de eigenaar geen kaas gegeten. Met de schippersachtgrond van mij, werd ik gevraagd of ik de beste man de grondbeginselen wilde bijbrengen. Het werd dus een 1-dags stoomcursus (geen stoommachine aan boord hoor). ’s Morgens vroeg vertrokken uit Wageningen en ’s avond aangekomen in Zwolle, waar mijn vader (havenmeester) een mooi plekje had gereserveerd. Ik schat hemelsbreed 10 meter van de plek waar nu de cache ligt.

De cache ligt? Helaas alleen de constructie aangetroffen. Na een mailcontact met de cache-owner bleek dat ik op de juiste plek ben geweest en de juiste constructie in handen heb gehad. Ondanks dat ik mijn naam niet in het logboekje kon zetten, heb ik toestemming gekregen om deze cache te loggen (Eric bedankt).

Misschien ook nog wel leuk te vermelden is het feit dat een dochter van een collega de 100.00ste inwoner is.

Ik heb een mooie oude historische foto gevonden met een bijzonder verhaal en natuurlijk een foto van een pand waar ik “binding” mee heb. Het schijnt dat dit pand t.z.t. tegen de vlakte gaat of wordt de gevel behouden?