zaterdag 17 oktober 2009

Gevonden 666


Datum 17-10-2009 Tijd 1.30 Log #573

Een tijdje geleden werd ik benaderd door gerrit-en-martine om samen met Turbo_boy Waardeloos en 666 te doen. Nu had ik Waardeloos al gedaan maar voor 666 was al snel een afspraak gemaakt. Kladdegat en de Roode Lantaarn zouden ook meegaan. Later sloten ook Geojuf en een Voortrekkers zich aan bij dit illustere gezelschap. Op de 16e is de zonsondergang om 18.44 dus Kladdegat, een Voortrekker en een Roode Loper zijn rond die tijd aanwezig. Gerrit-en-martine en Turbo_boy komen wat later i.v.m. fileproblemen. De Roode Lantaarn en Geojuf komen even later ook aangereden vanuit een hele andere richting. Typische dwarsigheid van de verkeerde kant van de IJssel.

Om 19.15 gingen we van start en de route(s) gingen vrij soepel. Zoals menigeen liepen we vast bij 5. Ik had nog een hint(je) meegekregen en ging er samen met Geojuf vanuit dat die hint hier van toepassing was. De anderen van het gezelschap niet. Na een hulplijntje bleek dat Geojuf en ik gelijk hadden en toen was ook dit WP snel gepiept. Hier ook nog de Roode Lantaarn uit de blubber geduwd. Neemt-ie geen gasslang mee dat zit-ie weer vast met de auto.

Na nog enkele mooie wandelingen staan we om 1.30 uur bij de cache om onze namen in het logboek te schrijven. Tot onze eigen verbazing hebben we de hele expeditie in 6 uur en 15 minuten gedaan.

Na zo’n 10 kilometer wandelen, klimmen, klauteren, zwoegen, nadenken en puzzelen gaan we moe maar voldaan naar huis.

Ik wil Malyenki dan ook hartelijk bedanken voor de gemiste avond- en nachtrust. Ik wil ook de rest van het team bedanken, zelfs die van de verkeerde kant van de IJssel. We hadden toch wat gemeen met elkaar en dat is geoacaching en dat verbroedert. Richard nog bedankt voor de lift.