dinsdag 16 november 2010

Gevonden Achter de muziek aan (2)


STF

Datum 15-11-2010 Log #760

Benodigdheden ongeveer 70 mails, diverse hints, diverse hulplijnen, slapeloze nachten, paracetamol en ontzettend veel doorzettingsvermogen..

Vrij snel na de publicatie van deze cache aan het puzzelen geslagen. De woordzoeker was redelijk snel opgelost maar het resultaat was niet helemaal zoals die moest zijn. Met een beetje hulp tot een goede eindresultaat gebracht.

Het eindresultaat was een letterbrij waar ik eigenlijk niets mee kon. Toen een “professionele” hulplijn ingeschakeld, die de meeste letters een plaatsje kon geven. Nog 6 letters te gaan.

Toen maar eens op zoek naar “de divisie” en ook hier was Google een bron van informatie, die me een hele tijd op het verkeerde been zette, omdat er gezocht werd in de stijl van de naam van de cache.

Nu kwam het hele grote probleem om die 6 letters op een goede volgorde te zetten en de divisie te gebruiken. Na vele mailtjes weer een stuk in de goede richting gebracht en er kwam een url te voorschijn waarbij ik mij eens flink achter het oor moest krabben.

Als het is wat ik dacht miste ik hier de juiste hardware voor. De cachepagina werd nog eens aan een grondig onderzoek onderworpen, maar helaas nog steeds niets.

Op 14 november 2010 is de Roode Lantaarn op bezoek vanwege de verjaardag(viering) van Kladdegat. Hij en ik hadden weer een hint in de wacht gesleept via Twitter (leuk medium).

Nu heeft de Roode Lantaarn één keer per jaar een helder moment en laat dat nu net vandaag zijn. De cachepagina wordt weer uitgeprint en wat er tijdens de kleuterschool is ingestampt bij hem, komt nu helemaal tot uiting. Verder met behulp van de nodige harde en zachte waar komt er een coördinaat te voorschijn.

Omdat we dus (verjaardags)visite hebben zijn we de andere dag op pad gegaan om een welverdiende STF in het logboek te noteren.

Mijn mening over deze cache is dat de woordzoeker prima in het thema past en leuk was. Het plaatsen van de letterbrij blijft ook met behulp van de hint mijn inziens een beetje gokwerk. Ook moet je eigenlijk de juiste harde waar hebben. Anders kan ook maar dat levert nog ontzettend veel meer werk op.

Het eindresultaat (het verkrijgen van het juiste coördinaat) was heel verrassend en dan blijkt ook dat de woordzoeker ontzettend goed in elkaar zit.

Het is wel jammer dat na het oplossen van de woordzoeker het thema muziek niet meer is terug te vinden in tegenstelling van Achter de muziek aan (1). Ook is het jammer dat na het vele werk je maar een klein bakje vind zonder dat er een coin of zo in zit.