zondag 10 februari 2008

Gevonden Communication #3


8-2-2008 18:00 Log#245

Vol goede moed aan deze cache begonnen. Tja, wat moet je hier nu mee?

Dankzij de andere hobby van Kladdegat kon de eerste hindernis genomen worden. Mevrouw DRL heeft de volgende hindernis genomen. Toch was er nog een hulplijntje nodig. Een telefoontje naar Unkeroda (waar ligt dat?) bracht opheldering. Weer een hindernis genomen. De laatste hindernis liet zich nogal “gemakkelijk” nemen.

Gisteravond laat was de klus geklaard en hadden we een coördinaat dat door de controle kwam.

Wat waren de benodigdheden?
-DVD From Russia with love
-DVD The spy who loved me
-Pen en papier
-Gezond verstand
-GPSr

Ik zag trouwens in de cachebeschrijving ook een geheime dienst staan die FSB heet. Nu werk ik ook bij het FSB, maar wel een andere. Toen ons FSB is opgericht heette de Russische FSB nog KGB (kun je’t nog volgen?). Als je deze logica niet kunt volgen, begin dan ook niet aan deze cache.

Voordat we vertrokken vandaag nog gekeken en ja er was nog brons te halen. Ter plekke aangekomen zagen we dat Smeule jr. ons voor was geweest. Wat doet die schoolgaande jeugd tegenwoordig, leren ze nog wel wat op school. In ieder geval heeft Smeule jr met behulp van Camp Hadrian in Afghanistan deze puzzel weten op te lossen.

Ik moet nog wel even kwijt toen we richting de cache gingen we langs een gebouw kwamen waar ik vroeger heb leren “communiceren”.

Het was een hele pittige puzzel en zijn 4,5* wel waard.

O ja, de cache werd gevonden door Tijmen, een vriend van Kladdegat.